↑ Return to Pályázatok

EFOP pályázat

EGYHÁZMEGYEI KATOLIKUS ISKOLÁK FŐHATÓSÁGAesza_infoblokk_150

 Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása

az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága intézményeiben a Váci Egyházmegyében

 

Szerződött támogatási összeg: 74.976.075,- Ft
Támogatás mértéke: 100 %
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2020.11.30.
A projekt azonosító száma: EFOP 3.3.7-17-2017-00033

 

A projekt tartalma:

A projektbe három köznevelési intézmény kerül bevonásra Nógrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyéből:

-       Szent Imre Keresztény Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium

Balassagyarmat, Nógrád megye

-       Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium

Szécsény, Nógrád megye

-       Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium

Szolnok, Jász- Nagykun- Szolnok Megye

 

A fejlesztés célcsoportja: a kiválasztott iskolák diákjai és pedagógusai.

Jelen projektünkben tervezett tevékenységek a következők:

 

  1. Módszertani fejlesztés, ezen belül az iskolán belüli informális tanulás olyan állandó tematikájának és tartalmainak kidolgozása:

a)      tematikus keretrendszer kifejlesztése az alábbi területek valamelyikén:

b)      1. alap- és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák:

-       Családi Életre Nevelés program tematikájának kidolgozása az adott iskolákra

4. a lelki és fizikai egészség fejlesztése:

-       művészetterápiás foglalkozások tematikájának kidolgozása speciálisan az iskolai környezetre és keretekre

-       gyermek meseterápia foglalkozások tematikájának kidolgozása speciálisan az iskolai környezetre és keretekre

5. innovációs műhelyek kialakítása az iskola pedagógiai eszköztárának bővítésére:

-       Innovációs műhelyek kialakítása: élménypedagógiai módszerek kidolgozása Pécsi Rita bevonásával

c)      az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek kidolgozása: Karrier és életpálya tervezés pedagógusok számára 30 órában

d)      közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek tartalmi fejlesztése: Közösségfejlesztés – 20 órás képzés pedagógusok számára

  1. Az intézmény pedagógusainak és diákjainak felkészítése, képzése az informális tanulás – elsősorban az állandó tematika – működtetésére és igénybevételére:

-       Családi Életre Nevelés program képzés az intézmények pedagógusainak

-       Közösségfejlesztés – 20 órás képzés pedagógusok számára

-       Közösségi tervezés – aktív állampolgári részvétel fejlesztése képzés pedagógusok számára 12 fő

-       Karrier és életpálya tervezés pedagógusok számára 30 órában

-       Ifjúsági csoportvezetői képzés pedagógusok számára 60 órában

  1. Az informális tanulási tevékenységek megvalósítása:

a)      a kidolgozott állandó tematika működtetése és továbbfejlesztése;

-       Lelki és fizikai egészség fejlesztése: meseterápia

-       Innovációs műhelyek kialakítása: élménypedagógiai módszerek alkalmazása diákoknak

-       CSÉN családi életre nevelés kompetenciafejlesztő program

b)      közösségfejlesztő programok:

-       Közösségfejlesztési alkalmak az iskolákban, közös játékok szervezése félévente egy alkalommal.

c)      a tevékenységek monitorozása és pedagógiai értékelése: A szakmai tevékenységek monitorozása és értékelése intézményenként havonta 1 nap szakemberek bevonásával

  1. A szolgáltatás megismertetése a célcsoport körében, a programban folyó szakmai munka bemutatása: szakmai napok keretében

Projektünkben a következő indikátorokat és célértékeket terveztük be:

-       Informális és nem formális képzésben résztvevő gyerekek és fiatalok (7-24 éves korosztály) száma: 1428 fő

-       Képzésben, átképzésben résztvevő pedagógusok száma: 20 fő

-       Kidolgozott új képzési módszertanok száma: 4

-       Új képzési módszertant alkalmazó intézmények száma: 3

Projektünk futamideje 36 hónap, a projekt befejezésétől számított 3 éves fenntartási időszakban pedig vállaljuk évente legalább egy, a projektben kifejlesztett (nem egyszeri) tanulási program megvalósítását, mely a CSÉN program lesz.